22 Şubat 2017 Çarşamba

HAVUÇ PÜRESİ

Merhabalar...
Gelelim ek gıda günlüklerimize...
Bize doktorumuz sebze ile başlamamızı ve 3 gün kuralını uygulayarak devam etmemizi önerdi. Neden 3 gün kuralını uyguladım? 3 gün boyunca aynı sebzeyi ya da meyveyi yedirdiğiniz takdirde bebeğinizde oluşabilecek alerjik durumları kontrol altına alabilir ve hangi besinin sebep olduğunu anlayabilirsiniz. Bizde ek gıda serüvenimize havuç ile başlama kararı aldık...
Ege'nin ilk gün havuçla imtihanı kolay olmadı... İlk kaşıktan sonra püskürtmeye başladı...Bizde gülünce oyun zannedip devam etti cok yemedi zaten fazla bir şey beklemiyorduk önemli olan doyması değil farkına varmasıydı bazı şeylerin. İlk gün havuç püresine 1 tatlı kaşığı irmik eklemiştim. 2. Gün ise havuç püresini 1 tatlı kaşığı pirinç ile yaptım... Ama Aventin buharlı pisiricisi havuç icin 15 dk zaman verdigi icin pirincler biraz pütürlü kaldı... Yine denedim şansımı pütürlü yer belki diye ama bizim ki ilk güne oranla iyi fakat pütürler bogazina gelince ögürmeye başladı. 3. gün püreyi tekrar pirinçle yapmaya ama bu sefer pirinçleri biraz haşladım sonra buharlı pişiricide havuç ile pişirdim. Daha yumuşak oldu blenderdan geçirince daha kıvamlı oldu ve Ege gayet güzel yedi. 
3 günümüz havuç ile gayet güzel geçti. Herhangi bir alerjik durumla karşılaşmadık çok şükür... Şu an yeşil kabakla devam ediyoruz 2. gün gece biraz uyumadı kabaktan mı bilmiyorum tecrübe edip yazarım...

Havuç Püresi Tarifi:

Orta boy havuçun yarısı
1 tatlı kaşığı irmik ya da pirinç de kullanabilirsiniz.
1 tatlı kaşığı zeytinyağı.

Yapılışı:

Havuç minik küpler halinde dogranır. Buharlı pişiricide pişirdigim icin havuc ve irmigi birlikte pişirdim. Eger pirinç ile yapılırsa pirinci öncesinde haşlayıp sonra havuçla buharda yaparsanız daha iyi olur. Sonrasında blenderdan geçirip uzerine zeytinyağını ekliyorsunuz. Afiyet olsun. 


Bizde durum bu 😂

Sevgiler,
Ege'nin Annesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder